HelloBalaton

Program


VESSELIN STANEV (Piano) EKATERINA FROLOVA (Violin)

VESSELIN STANEV (Piano) EKATERINA FROLOVA (Violin)

Ekaterina Frolova
hegedű
Vesselin Stanev
zongora
2025. október 29.
19:00 óra

Current events



Clara Schumann (1819–1896)

Három románc zongorára és hegedűre, op. 22 (1853)

Nr. 1 desz-dúr. Andante molto

Nr. 2 g-moll. Allegre@o. Gyengéd előadással

Nr. 3 B-dúr. Szenvedélyesen gyors

Richard Strauss (1864–1949)

Szonáta hegedűre és zongorára, Esz-dúr, op. 18 (1887)

Allegro, ma non troppo

Improvizáció. Andante cantabile

Finálé. Andante – Allegro

Szünet

Karol Szymanowski (1882–1937)

Mítoszok: Három költemény hegedűre és zongorára, op. 30 (1915)

I.La Fontaine d’Aréthuse (Aréthusa forrása)

II.Narcisse (Nárcisz)

III.Dryades et Pan (Driádok és Pán)

Maurice Ravel (1875–1937)

II. szonáta hegedűre és zongorára, G-dúr (1923–27)

Allegre@o

Blues. Moderato

Perpetuum mobile. Allegro

Idegen kertekből

Statisztikailag e műsor négy darabja rendkívül nagy különbségeket mutat, éppen ez adja a

műsorösszeállítás vonzerejét. Mégis van egy összekötő szál is. A kompozíciókban közös, hogy alkotóik a

maguk sajátos módján kiléptek a megszoko@ keretek közül, és ebben találtak inspirációt. Clara

Schumann híres zongoravirtuóz volt, később pedig egy rendkívül tehetséges zeneszerző felesége; tőle

számos gesztust és hangulatot átve@ – az 1853-ban keletkeze@ románcokban mindez jól hallható.

Richard Strauss eközben éppen azon az úton járt, hogy jelentős hírnevet szerezzen magának hatalmas

apparátusra írt, nagy ívű szimfonikus költeményeivel. Amikor 1887-ben befejezte hegedűszonátáját,

fejében már o@ kavargo@ az az extázis, amelyet a Don Juan című szimfonikus költeményben

megörökíte@ – ez is kétségtelenül kihallatszik a műből. Karol Szymanowskit ezzel szemben erősen

megihle@ék az impresszionizmus színjátékai, különösen Claude Debussy zenéje, amiről az 1915-ben

keletkeze@ három „Mítosz” meggyőzően tanúskodik. Az impresszionisták közé tartozo@ Maurice Ravel is;

az 1937-ben befejeze@ hegedűszonátájában azonban egészen más irányba fordult – Amerikába és a

blues felé. Nincs olyan alkotó szellem, aki pusztán önmagából merítene; mindenkinek szüksége van

inspirációra – még ha az idegen kertekből is származik.

Ekaterina Frolova

Szülővárosában, Szentpéterváron, Antonina Kazarina tanítványaként kezdte meg hegedűtanulmányait a

konzervatóriumban. Később Bécsbe költözö@, ahol Michael Frischenschlager irányításával folyta@a

tanulmányait a Zene- és ElőadóművészeV Egyetemen, posztgraduális képzés keretében. További

ösztönzést jelente@ek számára a Zakhar Bron, Igor Oistrach és mások által vezete@ mesterkurzusok.

Számos versenyen nyert díjat, többek közö@ a weimari Louis-Spohr-versenyen (1998), a moszkvai

Csajkovszkij-versenyen (2002), a bécsi Fritz-Kreisler-versenyen (2010) és az Osaka InternaVonal Music

CompeVVon rendezvényén (2012). Szólistaként Európában, Oroszországban és Kínában is fellépe@

különböző zenekarokkal. Emelle@ akjvan ápolja a kamarazenét is, például Vesselin Stanev

zongoraművésszel vagy az általa társalapíto@ Vienna Vision Trio zongoratrió tagjaként. 2015 óta a Bécsi

Staatsoper Zenekarának tagja, 2018 óta pedig a Bécsi Filharmonikusoké is. Egy 1755-ben készült Nicola

Gagliano-hegedűn játszik.

Suggestions


Elective Affinities Béla Bartók: The Miraculous Mandarin Sz. 73 BB 82 – stage performance with the Éva Duda Company; Bluebeard’s…

A Piero Barone, Ignazio Boschetto és Gianluca Ginoble alkotta IL VOLO, egy felejthetetlen koncerttel tér vissza Budapestre, hogy újra elvarázsolja…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.